Szoptatás alatti étrend

A szoptatós kismamáknak ugyanúgy oda kell figyelniük az étrendjükre, mint a terhesség alatt.
A legfontosabb szempont, hogy az elfogyasztott táplálék egészséges, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag legyen.

A tejtermeléshez és a tejleadáshoz nagyon sok energia szükséges.
Szoptatás közben annyi energiát használunk mintha kocognánk.
Az anyatej minősége miatt is nagyon fontos az egészséges táplálkozás.
Mit egyen a szoptatós kismama?

A közhiedelemmel ellentétben nyugodtan fogyaszthat K-betűs ételeket, mint a káposzta, karfiol, kelbimbó.
Nagyon értékes, vitaminokban gazdag mindegyik.
Egyen sok nyers zöldséget, gyümölcsöt.
Ha például a baba mellett nincs idő főzni, tökéletes ebédre is egy teljes kiőrlésű kenyérből készült szendvics, sok-sok zöldséggel.

zöldségekNagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás (kb. 2 liter) a legjobb a sima víz.
A szénsavas cukros italokat kerüljük!

Ami a szoptatás elején kerülendő az a tej és a tejtermékek.
Sokan nem tudják, hogy a hasfájásért inkább ezek az élelmiszerek a felelősek, nem pedig a K-betűsök (ez sem kizárható).

Ha úgy vesszük észre, hogy tejes, tejfölös ételek elfogyasztása után a baba nyűgössé, hasfájóssá válik, próbáljuk meg egy-két hétre kiiktatni az étrendből a tejtermékeket. Ha javul a helyzet és megbizonyosodtunk róla, hogy a hasfájást a tejtermékek okozzák, akkor a kezdeti időben kerüljük ezeket. Később savanyított tejtermékekkel kezdve (kefír, joghurt) visszavezethetjük őket étrendünkbe, persze közben folyamatosan figyeljük a gyereket.
Hasfájáson kívül még hasmenést és bőrtüneteket is produkálhat a baba.

Ha hasfájós a baba milyen élelmiszerekre gyanakodhatunk?

– tej, tejtermékek
– paradicsomos ételek
– tojás
– mogyoró
– puffasztó ételek (egyénenként eltérő kinek mi az)
– citrusfélék

Általában a nagyon allergén ételek váltanak ki hasfájást az anyatejen keresztül a babáknál.

Kerüljük az értéktelen cukros, zsíros ételeket, italokat!
Semmilyen plusszal nem szolgálnak a plusz kilókon kívül.

Kapcsolódó bejegyzések:
A sikeres szoptatásért
Szoptatás, mérés, fejés, ördögi kör
Igény szerinti szoptatást
A baba testsúlya
Elválasztás
Szoptatás – Anyatej vagy tápszer? Az újszülött etetése.
Hány óránként szoptassunk?
Szoptatás alatti étrend
Szoptatás alatt mit szabad és mit nem?

2 hozzászólás a “Szoptatás alatti étrend” bejegyzéshez.

  1. Kedves Gabi!

    Amikor a lányom megszületett (sima szülés volt) nagyon pici volt és gyenge. A vele egy időben született gyerekek anyukái lelkendezve tudósítottak e-mailben, hogy az ő babáik 100 grammokat esznek. Az én kislányom ekkor kb. 40 grammokat szopizott, már ha egyáltalán meg tudtam mérni. Teljesen kikészültem, kétségbe voltam esve stb. A férjem megelégelte, és visszavitte a mérleget. Ettől kezdve nem foglalkoztam azzal, hogy “mennyit” eszik. Gyakrabban kért cicit (kb. 2 óránként) és adtam is neki. Ő ebben a ritmusban, ezekkel a mennyiségekkel érezte jól magát. Ameddig igényelte éjszaka is szoptattam. A súlyfejlődése teljesen rendben volt és kiegyensúlyozott baba volt, mert ez az ami igazán fontos. Ha a babád súlyfejlődése rendben van akkor nincs okod aggodalomra (heti egy mérés elegendő). Meg fog erősödni hamarosan, és akkor többeket fog enni is. Soha ne mérd a gyermekedet más gyerekhez, vagy ahhoz hogy mennyit “kéne”, hogy “kéne” enni, aludni, mozogni. Hamar megismered a babádat és te fogod a legjobban tudni, hogy mi a jó neki.
    Ne aggódj, minden rendben lesz!
    Üdv: Viki

  2. Szia Viki!
    Csaszarmetszessel szultem, es most 2 honapos a fiam. Szoptatok, de sajnos lustan szopizik, amig folyik a tej addig szopizik, de amint huzni kell, akkor pedig elalszik a cici alatt. Mennyit kell ennie egy 2 honapos babanak?
    Koszonom
    Udv Gabi

Kérdezz vagy írd meg te is tapasztalataidat a hozzászólásokban!
Semmilyen adatot nem kötelező megadni.

Kattints a fehér négyzetre a "Nem vagyok robot" szöveg előtt!
Majd ha nem vagy robot, elküldheted a hozzászólást!

Szoptatás alatti étrend
Kiscsillagom.hu - Adatvédelmi nyilatkozat